Warmia Caffe
§ 1 Definicje
Wszelkie wyrażenia pisane wielką literą, jak i inne terminy zawarte i wykorzystane w Regulaminie, mają przede wszystkim znaczenie przypisane im poniżej:
- Administrator Lokalna Grupa Działania „ Warmiński Zakątek”, z siedzibą przy ul. Grunwaldzka 6, 11-040 Dobre Miasto, działająca pod numerem NIP: 7393566126, REGON: 280139761, E-mail- warmiacaffe@gmail.com, Telefon – 539 954 011, będąca administratorem Serwisu Warmia Caffe, znajdującego się pod adresem: https://warmiacaffe.pl/sklep/
- Cena – wyrażona w polskich złotych cena brutto (uwzględniająca podatek VAT) za Towar.
- Formularz Zamówienia – funkcjonalność umożliwiająca dokonanie wyboru oraz zakupu Towarów.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (w tym Konsument), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zamierzająca zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą lub skorzystać z innych usług Serwisu, na zasadach określonych Regulaminem.
- Kodeks Cywilny ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny t.j.(Dz.U.2020-1610).
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca w ramach Serwisu zakupu Towaru niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub pełnoletnia osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Kurier – firma kurierska lub inny podmiot dokonujący na zlecenie Sprzedawcy dostawy Towarów w ramach Zamówienia na rzecz Klienta.
- Polityka Prywatności – odnosząca się do Serwisu polityka prywatności, dostępna w Serwisie.
- Prawo Autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.).
- Regulamin – niniejszy dokument określający przede wszystkim zasady funkcjonowania Serwisu, zasady dokonywania oraz realizacji Zamówień Towarów za pośrednictwem Serwisu, zasady zawierania Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w tym także obowiązki Sprzedawcy i Klienta, a także charakter, rodzaje i warunki świadczenia przez Sprzedawcę Usług za pośrednictwem Serwisu.
- Serwis – serwis internetowy Warmia Caffe, obejmujący sklep internetowy, znajdujący się pod adresem: https://warmiacaffe.pl/sklep/
- Sprzedawca Lokalna Grupa Działania „ Warmiński Zakątek”, z siedzibą przy ul. Grunwaldzka 6, 11-040 Dobre Miasto, działająca pod numerem NIP: 7393566126, REGON: 280139761, E-mail- warmiacaffe@gmail.com, Telefon- 539 954 011, prowadząca sklep internetowy Warmia Caffe, działający pod adresem: https://warmiacaffe.pl/sklep/,
- Towar – towar dostępny w Serwisie, który może zostać zakupiony przez Klienta na zasadach określonych Regulaminem.
- Umowa o Świadczenie Usług – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawierana między Klientem a Sprzedawcą, na zasadach określonych w Regulaminie.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów zawierana na odległość, za pośrednictwem Serwisu, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- 16. Urządzenie Końcowe – elektroniczne urządzenie telekomunikacyjne, przeznaczone do podłączenia bezpośrednio lub pośrednio do sieci (m. komputer, smartfon, tablet itp.).
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 344 ze zm.), dostępne dla Klienta za pośrednictwem Serwisu.
- UŚUDE – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 344 ze zm.).
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta o przyjęciu oferty Sprzedawcy przy wykorzystaniu mechanizmów Serwisu, na zasadach i warunkach określonych w Serwisie, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 202 poz. 2759 ze zm.).
Wyrażenia lub zwroty niezdefiniowane w Regulaminie będą mieć znaczenie przypisywane im przez obowiązujące przepisy prawa, a przy braku takiej definicji powinny być rozumiane zgodnie ze znaczeniami obowiązującymi w branży prawniczej lub informatycznej.
§ 2 Postanowienia ogólne korzystania z Serwisu
- Regulamin jest dostępny w każdym czasie na stronie internetowej Serwisu w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient oraz umożliwia wydruk Regulaminu.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu lub Usług Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu. Korzystanie z Serwisu jest dopuszczalne wyłącznie zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie.
- Korzystanie z Serwisu lub Usług przez Klienta podlega wszelkim przepisom obowiązującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym przepisów prawa wspólnotowego, w związku z czym Klienci zgadzają się nie naruszać tych norm. Klienci zobowiązują się także przestrzegać zasad wyartykułowanych poniżej.
- Do korzystania z Serwisu oraz Usług niezbędne jest posiadanie przez Klienta komputera lub innego Urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet pozwalającego na obustronną komunikację przez protokół HTTPS, przeglądarki internetowej obsługującej standard HTML 5 oraz technologię kaskadowych arkuszy stylów (CSS3), np. Microsoft Edge w wersji 94 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 91 lub nowszej, Google Chrome w wersji 100 lub nowszej, posiadanie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej oraz włączonej obsługi Java Script oraz cookies.
- Korzystanie z Serwisu oraz Usług jest dobrowolne.
- Korzystanie z Serwisu oraz Usług przez Klienta jest nieodpłatne, chyba, że w Regulaminie wskazano inaczej.
- Korzystanie z Serwisu oraz Usług wymaga połączenia internetowego, co może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych), zgodnie ze stawką ustaloną przez operatora sieci dostarczającego tę usługę.
- Administrator wdraża środki bezpieczeństwa w celu ochrony przed nieautoryzowanym dostępem, nieupoważnioną zmianą, ujawnieniem lub zniszczeniem danych, w tym danych osobowych. W celu zabezpieczenia Serwisu przed wszystkimi typowymi obszarami zagrożeń – już na etapie wyboru technologii i architektury witryny – podjęto określone wybory technologiczne zmierzające do zwiększenia ochrony danych przesyłanych do lub z witryny przy wykorzystaniu sieci Internet. Klient winien mieć jednak świadomość, iż nikt nie jest w stanie zagwarantować stuprocentowego bezpieczeństwa transmisji danych przy wykorzystaniu sieci Internet. Tym samym pomimo wysiłków, Administrator nie może zagwarantować i nie gwarantuje bezpieczeństwa informacji, w tym danych przesyłanych do lub z Serwisu.
- Poszczególne części Serwisu mogą zawierać odnośniki (linki) do stron zewnętrznych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na stronach zewnętrznych, chyba że jest ich dostawcą.
- 10.Klienta obowiązuje bezwzględny zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym w korespondencji z Administratorem, a także wiadomościach przesyłanych za pomocą Serwisu.
- Korzystanie z Serwisu może się odbywać wyłącznie zgodnie z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Dodatkowo zabronione jest w szczególności:
a) korzystanie z Serwisu lub Usług przy wykorzystaniu złośliwego kodu, tj. programu lub kodu komputerowego, uszkadzającego lub w inny sposób wpływającego niekorzystnie na systemy komputerowe lub jego elementy, oprogramowanie, sieci komputerowe, Urządzenia Końcowe lub dane,
b) wprowadzanie do Serwisu ww. złośliwego kodu lub narażenie Serwisu na działanie ww. złośliwego kodu,
c) kopiowanie, uszkadzanie, dekompilowanie lub jakiekolwiek inne działania dotyczące wykraczające poza zwykłe korzystanie z Serwisu lub Usług,
d) podejmowanie działań naruszających prywatność Klientów,
e) podejmowanie działań służących podstępnemu pozyskiwaniu danych Klientów,
f) umieszczanie treści obelżywych, poniżających, upokarzających, nieprawdziwych, godzących w godność osób trzecich, Administratora, Serwisu, Klientów lub innych podmiotów,
g) pobieranie, kopiowanie, przekazywanie lub udostępnianie, czy wykorzystywanie zawartości Serwisu, tj. w szczególności baz danych, raportów, zadań i innych treści udostępnionych w Serwisie, lub w jakikolwiek sposób korzystanie z nich w całości lub w istotnej części, w szczególności zakazane jest przekazywanie danych osobom trzecim, zarówno odpłatnie jak i nieodpłatnie, wykorzystywanie do celów własnych, podejmowanie innych czynności, które zagrażałby interesom lub naruszałyby bezpośrednio lub pośrednio prawa Administratora lub Klientów,
h) używanie jakichkolwiek zautomatyzowanych systemów lub oprogramowania do pozyskiwania danych z Serwisu do celów komercyjnych (tzw. „screen scraping”), a także udostępniania lub obsługiwania łączy do niniejszej witryny bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Administratora. - Administrator jest uprawniony do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych w ramach Serwisu danych składających się na, bądź będących elementem Serwisu, nieoznaczonych w sposób niebudzący wątpliwości jako zawartość pochodząca od Administratora.
- Administrator uprawniony jest do dokonywania zmian funkcjonalności Serwisu, w celu poprawy jego jakości oraz jego urozmaicenia.
- Administrator podejmuje wszelkie niezbędne starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu pod względem technicznym. W związku z tym, że Serwis jest sukcesywnie udoskonalany istnieje możliwość występowania chwilowych przerw w jego działaniu. Przerwy techniczne będą planowane w taki sposób, aby były jak najmniej uciążliwe dla Klientów.
- W przypadku rażącego naruszania przez Klienta zasad określonych w Regulaminie, Sprzedawca może wezwać Klienta, do zaprzestania naruszeń i usunięcia ich skutków w terminie 5 dni od dnia otrzymania wezwania. Wezwanie zostanie przesłane na adres e-mail Klienta przypisany do Konta. Po bezskutecznym upływie tego terminu Sprzedawca usunie Konto Klienta, co stanowić będzie rozwiązanie Umowy o Świadczenie Usługi Konta bez wypowiedzenia.
§ 3 Usługi Serwisu świadczone drogą elektroniczną
- W ramach Serwisu, Administrator świadczy następujące Usługi:
a) Formularz Zamówień – usługa ta polega na udostępnieniu Klientowi możliwości dokonania wyboru Towarów, jakie chce zakupić, podglądu wybranych Towarów oraz kosztów dostawy, uzupełnienia danych niezbędnych do dokonania zakupu Towarów oraz dokonanie Zamówienia.
b) Newsletter – usługa umożliwiająca otrzymywanie od Sprzedawcy biuletynu informacyjnego w formie elektronicznej (newsletter), na zasadach określonych w Regulaminie Newsletter.
c) Konto – usługa ta polega na udostępnieniu Klientowi Konta w Serwisie w ramach którego będzie możliwe:
– zarządzanie przyszłymi Zamówieniami, w tym zawieszanie przyszłych Zamówień,
– dostęp do historii złożonych Zamówień,
– zarządzanie danymi osobowymi podanymi podczas zakładania Konta i uzupełnianie danych,
– dostęp do możliwości zmiany hasła do Konta,
– dostęp do ustawionych płatności.;
- Umowa o Świadczenie Usługi Formularza Zamówień, określonej w ust. 1 lit a) zawierana jest w momencie podjęcia przez Klienta pierwszej czynności składającej się na korzystanie LOKALNEJ GRUPY DZIAŁANIA „WARMIŃSKI ZAKĄTEK” z przedmiotowej usługi. Umowa ta ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia przez Klienta Serwisu lub złożenia Zamówienia.
- Umowa o Świadczenie Usługi Newsletter, określonej w ust. 1 lit b) jest zawierana oraz ulega rozwiązaniu na zasadach określonych w Regulaminie Newsletter.
- Umowa o Świadczenie Usługi Konta, określonej w ust. 1 lit c) zawierania jest w momencie założenia przez Klienta Konta i ulega rozwiązaniu na zasadach określonych w Regulaminie.
- Klient jest zobowiązany do aktualizacji swoich danych podanych podczas zakładania Konta.
- Klient zobowiązuje się do niepodawania fałszywych danych osobowych, jak również do niepodawania danych osobowych innej osoby, bez jej pozwolenia. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, w tym również odpowiedzialność za ewentualne naruszenie praw osób trzecich. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za udostępnienie danych do Konta osobom trzecim.
§ 4 Składanie Zamówień w Serwisie
- Towary umieszczone w Serwisie każdorazowo zawierają opis danego Towaru.
- Ceny podane w Serwisie są aktualnie obowiązującymi cenami brutto, zawierającymi podatek VAT, w stawce odpowiedniej do obowiązujących przepisów prawa.
- Do Ceny mogą zostać doliczone koszty dostawy Towarów, w zależności od wybranej przez Klienta formy dostawy oraz rodzaju Towarów. Przed złożeniem Zamówienia Klient otrzyma informację o wysokości kosztów dostawy Towarów. Koszt dostawy Towarów jest zależny od wybranej formy dostawy lub rodzaju i ilości Towarów.
- Sprzedawca ma prawo do prowadzenia akcji marketingowych związanych z Towarami.
- Towary oferowane w Serwisie są legalnie wprowadzone na rynek polski i są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Dokonanie pierwszego Zamówienia jest możliwe wyłącznie wraz z jednoczesnym założeniem Konta w Serwisie.
- Dokonywanie Zamówień za pośrednictwem Serwisu odbywać się będzie poprzez Formularz Zamówień.
- Zamówienia na Towary dostępne w Serwisie mogą być składane przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem okresu przerw technicznych i konserwacyjnych.
- W celu złożenia Zamówienia należy zapoznać się z treścią Regulaminu oraz Polityką Prywatności, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami dostępnymi w Formularzu Zamówień na każdym kolejnym etapie składania Zamówienia.
- Złożenie Zamówienia stanowi przyjęcie przez Klienta oferty Sprzedawcy, przez co pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawierana jest Umowa Sprzedaży Towarów na odległość.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie Zamówienia i zawarcie z Klientem Umowy Sprzedaży oraz szczegóły złożonego Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty z góry za zamówione Towary oraz ich dostawę, nie później niż w terminie do końca dnia, w którym Klient złożył Zamówienie.
- Dokonywanie zapłaty może być związane z naliczeniem dodatkowych opłat przez bank lub instytucję bankową, za pośrednictwem, której przelew jest realizowany. W takim wypadku naliczenie opłat następuje zgodnie ze stawką ustaloną przez operatora sieci dostarczającego tę usługę.
- W przypadku braku dokonania przez Klienta zapłaty za Towary oraz ich dostawę w terminie wskazanym w ust. 12 niniejszego paragrafu, Sprzedawca odstąpi od Umowy Sprzedaży bez wyznaczania Klientowi dodatkowego terminu na dokonanie zapłaty i anuluje Zamówienie Klienta.
- O odstąpieniu od Umowy Sprzedaży i anulowaniu Zamówienia Klient zostanie poinformowany w formie wiadomości elektronicznej e-mail przesłanej na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W razie konieczności doprecyzowania szczegółów Zamówienia lub w przypadku nieprawidłowego wypełniania Formularza Zamówienia Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientem na podany przez niego adres e-mail lub numer telefonu.
- Za moment otrzymania wiadomości e-mail przez Klienta uznaje się moment zapisania wiadomości na serwerze, na którym Klient ma konto poczty elektronicznej e-mail.
§ 5 Dostawa
- Szczegółowa lista sposobów dostawy oraz kosztów dostawy jest dostępna w Serwisie oraz podczas składania Zamówienia.
- Dostawa Towarów jest realizowana wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Koszty dostawy ponosi Klient.
- Dostawy są realizowane przez Kurierów.
- Dostawa Towarów dokonywana jest zgodnie ze sposobem dostawy wybranym przez Klienta, spośród dostępnych w Serwisie, na adres podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Towary zakupione przez Klienta zostaną wysłane do Klienta w takim terminie, aby dostawa odbyła się w wybranym przez Klienta terminie.
- Kurier może wydać zamówienie Klientowi lub innej osobie obecnej pod adresem wskazanym przez Klienta.
- Klient jest zobowiązany do odebrania Towaru w wybranym przez siebie za pośrednictwem Serwisu miejscu i terminie dostawy, lub zapewnienia obecności innej osoby, która będzie mogła odebrać zamówione Towary.
- Z chwilą wydania Towaru Klientowi lub innej osobie obecnej w wybranym przez Klienta miejscu dostawy, niebezpieczeństwo utraty i uszkodzenia Towaru przechodzą na Klienta.
- Klient ma możliwość odebrać Towar osobiście .
- Klient powinien dokonać sprawdzenia zawartości otrzymanej przesyłki w obecności Kuriera. W przypadku, gdy przesyłka będzie otwarta lub w widoczny sposób uszkodzona, Klient powinien spisać w obecności Kuriera protokół szkody (odpowiedni druk posiada przy sobie Kurier) i nie odbierać przesyłki. O powyższym Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Sprzedawcę.
- Od momentu dostarczenia Klientowi Towarów, Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za stan i przechowywanie Towarów.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia doręczenia Towarów, z przyczyn leżących po stronie Klienta.
§ 6 Reklamacje dotyczące Towarów
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową Sprzedaży na podstawie Ustawy o Prawach Konsumenta oraz Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na Towary oraz nie świadczy usług posprzedażowych.
- Szczegółowe uprawnienia Konsumentów z tytułu braku zgodności Towaru z Umową określone zostały w rozdziale 5a Ustawy o Prawach Konsumenta.
- W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Wszelkie reklamacje dotyczące Towarów zakupionych w Serwisie można składać np. pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres: warmiacaffe@gmail.com.
- Reklamacja powinna zawierać:
a. wskazanie reklamowanego Towaru,
b. numer Zamówienia,
c. fakturę za Zamówienie, którego dotyczy reklamacja,
d. opis przyczyny złożenia reklamacji, tj. rodzaj i data wystąpienia wady, w tym w szczególności dokumentację fotograficzną lub wideo,
e. żądanie Konsumenta,
f. imię i nazwisko oraz dane kontaktowe Konsumenta składającego reklamację Towaru. - Wymogi określone w ust. 6 stanowią rekomendację Sprzedawcy, celem szybkiego i skutecznego przeprowadzenia procesu reklamacji. Niezachowanie tych wymogów nie ma wpływu na skuteczność złożonej reklamacji.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 8, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży,
b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży,
c) brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową Sprzedaży,
d) brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 10,
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. - Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
- W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- W przypadku potrzeby uzupełnienia zgłoszenia reklamacyjnego Sprzedawca może skontaktować się z Klientem celem uzupełnienia przesłanego zgłoszenia.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana przez Sprzedawcę Konsumentowi na adres e-mail lub adres do doręczeń podany w reklamacji.
- Konsument posiada również możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia.
- Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów innych niż Konsumenci. W szczególności Klientowi niebędącemu Konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy.
§ 7 Reklamacje dotyczące Usług (świadczonych drogą elektroniczną)
- Administrator ponosi odpowiedzialność za zgodność Usług z Umową na podstawie Ustawy o Prawach Konsumenta, Kodeksu Cywilnego oraz UŚUDE.
- Reklamacje w zakresie świadczenia przez Administratora Usług, mogą być składane do Administratora pisemnie na adres siedziby Administratora lub drogą elektroniczną na warmiacaffe@gmail.com, przez podanie:
a) imienia, nazwiska, adresu e-mail lub adresu do doręczeń,
b) określenia Usługi będącej przedmiotem reklamacji oraz ewentualnie reklamowanego okresu,
c) przedstawienia okoliczności uzasadniających reklamację oraz załączenia wszelkich dokumentów oraz informacji wykazujących zasadność roszczeń reklamacyjnych. - W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji Administrator może zwrócić się o uzupełnienie złożonej reklamacji.
- Administrator udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail lub adres do doręczeń podany w reklamacji.
- Konsument posiada również możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Administratorem,
c) skorzystania z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży lub Umowę o Świadczenie Usług, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w 7. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumentalub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów; - dla pozostałych umów, w tym Umowy o Świadczenie Usług – od dnia zawarcia umowy.
Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie jednoznacznego oświadczenia:
a) pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy
lub
b) drogą elektroniczną na adres: warmiacaffe@gmail.com
przed upływem ww. terminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu, przy czym nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, gdy:
a) przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia (produkty mrożone),
b) przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. - Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy o Świadczenie Usług nie przysługuje podmiotom innym niż Konsumenci.
§ 9 Serwis – własność intelektualna
- Serwis może zawierać treści chronione Prawem Autorskim, znaki towarowe i inne oryginalne materiały, w szczególności teksty, zdjęcia, grafiki, dźwięki i materiały wideo, a przyjęty w Serwisie wybór i układ prezentowanych w nim treści stanowi samoistny przedmiot ochrony. Wśród treści udostępnianych za pośrednictwem Serwisu znajdują się utwory chronione Prawem Autorskim na rzecz Sprzedawcy, a także utwory, do których prawa autorskie posiadają inne podmioty, rozpowszechniane w Internecie przez Sprzedawcę, na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz umów, w tym umów licencyjnych.
- Udostępnienie jakichkolwiek treści dostępnych w Serwisie nie oznacza nabycia jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych, w tym praw autorskich do utworów. Korzystający z Serwisu nie ma prawa zwielokrotniania, powielania, rozpowszechniania, wprowadzania do obrotu jakichkolwiek treści umieszczonych w Serwisie, ani udostępniania ich osobom trzecim. Z utworów dostępnych w Serwisie można korzystać jedynie w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami Prawa Autorskiego oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. Nr 128 poz. 1402 z późn. zm.).
§ 10 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych (w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych) Klientów korzystających z Serwisu lub Usług jest Sprzedawca.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych (w tym cele przetwarzania danych, prawa przysługujące osobom, których dane są przetwarzane, okres przechowywania danych), opisuje Polityka Prywatności.
§ 11 Zmiana Regulaminu
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Sprzedawca poinformuje Klientów o zmianie Regulaminu na co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie poprzez zamieszczenie nowej wersji Regulaminu w Serwisie, wraz z przekazaniem informacji o dokonaniu zmiany oraz terminie zmiany za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta.
- Zmiany Regulaminu mogą być dokonywane w każdym czasie, z ważnych powodów, takich jak:
a) zmiana zakresu funkcjonalności Serwisu,
b) zmiana, dodanie lub likwidacja Usługi,
c) zmiana dotychczasowych zasad funkcjonowania Serwisu,
d) zmiana danych Sprzedawcy wskazanych w Regulaminie,
e) zmiana sposobu płatności lub dostawy,
f) rozpoczęcie świadczenia usług cyfrowych w ramach Serwisu,
g) zmiana wymogów technicznych korzystania z Serwisu,
h) zapobieganie nadużyciom,
i) zmiana obowiązujących przepisów prawa lub ich wykładni mających wpływ na treść Regulaminu lub funkcjonowanie Serwisu,
j) wydanie orzeczenia sądu lub właściwego organu mających wpływ na treść Regulaminu lub funkcjonowanie Serwisu. - Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym w informacji określonej w ust. 2, jednak nie wcześniej niż na 14 dni od dnia poinformowania Klientów o planowanej zmianie Regulaminu.
- Z chwilą wejścia w życie zmian Regulaminu wszelkie wcześniejsze postanowienia w tym zakresie tracą moc, a w ich miejsce obowiązują postanowienia nowe, chyba że dalsze postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią inaczej.
- Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na prawa nabyte Klientów. Zamówienia złożone przed zmianą Regulaminu będą realizowane na podstawie uprzednio obowiązującego Regulaminu, pod warunkiem ich opłacenia zgodnie z postanowieniami uprzednio obowiązującego Regulaminu.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do likwidacji Serwisu w każdym czasie. Administrator poinformuje Klientów o powyższym w terminie 14 dni przed dokonaniem likwidacji poprzez umieszczenie informacji w Serwisie. Umowy sprzedaży zawarte i opłacone w terminie wskazanym w Regulaminie przed likwidacją serwisu zostały zrealizowane przez sprzedawcę.
- Likwidacja Serwisu nie ma wpływu na już zawarte Umowy Sprzedaży.
§ 12 Postanowienia końcowe
- W maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo Rzeczypospolitej Polskiej, Sprzedawca w żadnym wypadku nie odpowiada wobec Klientów innych niż Konsumenci, w ramach jakiejkolwiek podstawy odpowiedzialności, w tym zaniedbania, za jakiekolwiek szkody wynikające z korzystania lub niemożności korzystania z Serwisu lub Usług, nawet jeśli Sprzedawca został powiadomiony o możliwości wystąpienia takich szkód lub szkody takie są możliwe do przewidzenia. Korzystając z Serwisu lub Usług, Klient nie będący Konsumentem, zgadza się, iż to ograniczenie będzie miało zastosowanie do wszelkich Usług i innych materiałów, które mogą być dostępne za pośrednictwem, bądź w związku z korzystaniem z Serwisu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny, gramatury lub ilości Towarów dostępnych w Serwisie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wycofania poszczególnych Towarów z oferty.
- Wszelkie umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin podlega przepisom prawa obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy i nadal są wiążące.
- Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, będą rozstrzygane przez właściwy sąd, ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, niebędącym Konsumentem, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Lokalna Grupa Działania „ Warmiński Zakątek”, E-mail- warmiacaffe@gmail.com, Telefon- 539 954 011,
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło
polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.